KooivolkinOeganda.reismee.nl

warm welkom

Via Londen naar Doha, waar een warme deken van 32 graden om 00.00uur over ons heen valt. Van het mooie 5 sterren hotel hebben we 2,5 uur kunnen genieten. Om 04.30 weer gewekt voor de transit naar het vliegveld. We landen om 13.30 uur ( het is hier een uurtje later) in Entebbe. We worden warm onthaald door John (onze begeleider deze weken) en Francis ( onze vaste chauffeur).
Na een chaotische rit door Kampala komen we veilig aan in Mukono. We voelen ons als de koninklijke familie: veel en vaak terugzwaaien en lachen. We vallen hier als blanken nogal op:-)
Donderdag de stadstour door Kampala. We starten met de Royal Tombs. Binnen een half uur zijn we gevraagd om in Oegandese kledij mee te dansen in een videoclip.
Een van de bekendste zangers van Oeganda ( Mesearch Ssemakula) neemt deze clip vandaag met een grote groep dansers op. Wij doen mee met een 2 uur durende opname en over 2 weken zijn we voor jullie te bewonderen op youtube. Meer Oegandese cultuur in de eerste halve dag kun je niet krijgen. We vervolgen onze tour via het Royal Theatre naar de grootste Moskee van Oeganda en een na grootste van Afrika. De minaret biedt ons een geweldig uitzicht over de hele stad. Deze dag ervaren we als een rollercoaster en sluiten we af met 'chicken en chips' in Mukono.
Vandaag starten we met een wandeling over de heuvels van Mukono. We ontmoeten daar een kolonie wilde apen, bezoeken het centrum van Mukono en doen de nodige inkopen. vervolgens vertrekken we zwaarbeladen (onze koffers, 100 liter water, alle verf voor de school) richting Nkokonjeru.
Rood stof verzamelt zich overal. Kuilen, bulten ( hubs), zandwegen, plantages, hutjes en zwaaiende mensen kleuren deze taxirit. We stappen getint uit de bus. Overal zit het rode stof.
Inmiddels hebben we ons guesthouse in Nkokonjeru verovert en hebben we de lokale kinderen vermaakt met frisbees, springtouwen en voetbal. Ze lachen zich suf om die rare blanke mensen (hier Mzungu genoemd).
Morgen gaan we kennismaken met de school.

Familie Bel

Beste Kooimannen, wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Het avontuur is begonnen!!
We blijven jullie volgen hoor.
Heel veel plezier.

Groetjes
Niels en Daniëlle
(En de rest)
????????????

Patricia en johan

hai,goed om iets van jullie te horen.
Maak er een geweldige reis van...groetjes patricia en johan

Everdina

Wat een indrukken al. Vooral genieten!!! Leuk om jullie zo te volgen. Ooit gedacht dat een blanke raar gevonden zou worden?!

Krijn en Corine

Haha, geweldig, wat een ontvangst, wat een indrukken. Super vermoeiend lijkt me.
Veel plezier

Fam. De Weerdt

Wat een hoop indrukken! Goed om te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Blessings!

Gr. Octavia

kooiman

Mail van jullie gelezen. We zijn er blij mee. Geniet er met elkaar van. Jullie doen veel indrukken op.
Liefs pa en ma

Paul en Sylvia

lieve Kooimannen en vrouwen. we zijn er trots op jullie vrienden te zijn. geniet van al het Afrika wat je tegemoet komt. top dat jullie ons op de hoogte houden,

paul en Sylvia

Han & Joke

Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en mooi om zo een beetje met jullie te kunnen meereizen.
Fijne tijd! Ciao Han & Joke

Lia den boef

super om van jullie te horen!wat een belevenis! ben echt heel benieuwd naar jullie danskunsten op youtube, :) lieve allemaal.!.. heel erg genieten van alles !!

Gert Jan den Boer

Leuk om jullie kennismaking te lezen. Het rode zand, de hartelijkheid van de bevolking, het altijd weer - het lekker weer. We zien erg uit naar het filmpje op You Tube - Misschien wel iets voor in de dienst?

Jack en Tini

klinkt goed, een goed begin......., op naar de andere helft.

Travel4Change